פטור ממס הכנסה למי הוא?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

כולנו כמובן מכירים מקרוב, כבר מימי העבודה הראשונה שלנו – את מס הכנסה. המס שנגבה מכל אזרח ביחס מתאים לגודל הכנסתו ומחושב לפי מדרגות המס העולות ביחד עם גובה ההכנסה. אולם, לא כולם מכירים את הפטור ממס הכנסה, וגם אם מכירים אותו באופן כללי, כדאי לדעת במדויק מי זכאי לו. להלן נעמוד על התנאים שיתכן שיהיו רלוונטיים עבורכם, המשיכו לקרוא.

 

מהו פטור ממס הכנסה?

פטור ממס אשר משתלם לזכאים לו, מעניק פטור מלא עד לתקרת הכנסה מסוימת, הן על הכנסות מיגיעה אישית והן על הכנסות שאינן מיגיעה אישית (דוגמת הכנסה משכירות בנכס). כך למשל, להכנסות מיגיעה אישית ישנה תקרה של 628,800 ₪ לשנה, עבור נכים שנכותם נקבע לשנה ומעלה. בשלב זה כבר ברור לכולנו שחייבים להכיר את הזכאים לעומק, על מנת שלא לפספס את הפטור.

 

הזכאים לפטור

לשאלה החשובה מכולן – למי מגיע פטור ממס הכנסה? הפטור מגיע לאנשים הסובלים מבעיה רפואית או נפגעו בתאונה, ובגינה נקבעה להם נכות רפואית משוקללת של 90% ומעלה, אך המשיכו לעבוד למרות נכותם ויש להם הכנסה חייבת במס.

אחוזי נכות משוקללת הוא חישוב של מכלול הנכויות הרפואיות של אדם. את החישוב ניתן לבצע בעצמכם באמצעות מחשבון ייעודי הזמין באתר המוסד לביטוח לאומי. יש לשים לב שישנן שתי שיטות חישוב הנוגעות לפגיעות שנגרמו לפני שנת 2021 או לאחריה.

מלבד גובה הנכות הרפואית המשוקללת, נדרש שהנכות תקבע לצמיתות או לכל הפחות ל-185 ימים ומעלה. משמע, נכות רפואית הגבוהה מ-90%  אך נקבעה לתקופה של 184 ימים או פחות, לא מזכה בפטור ממס הכנסה.

עם זאת, באופן יוצא מן הכלל ניתן לבקש מרשות המיסים להיבדק בפני וועדה רפואית של מס הכנסה על מנת שתקבע האם אדם מסוים זכאי לפטור, גם למרות שאינו עומד באופן פורמלי בתנאים – למשל בעל נכות פחות מ-90%.

 

אני חושב שאני זכאי/שהייתי זכאי בעבר, אך לא נהנתי מהפטור

אל דאגה! ניתן להנות מהפטור מעכשיו והלאה, ואף לקבל החזר על פטור שלא נוצל עד 7 שנים אחורה. יש להגיש בקשה להחזרי מס בצירוף הטפסים הנדרשים באמצעות טופס ייעודי. את הבקשה ניתן להגיש ללשכת פקיד השומה הקרובה לביתכם או לחילופין באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים.

כפועל יוצא, אם הנכם חושבים שאתם עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה, אנא בררו זאת בהקדם על מנת שלא תאבדו זכאותכם בשנים שחולפות.

 

סיכום

מס הכנסה עשוי להגיע למאות ואף אלפי שקלים בחודש, ולכן במידה והינכם זכאים לפטור, כדאי שתדעו על כך בהקדם. במידה ויש לכם הכנסה החייבת במס, וכן אתם זכאים לאחוזי נכות או סובלים מבעיה רפואית, בררו במהירות האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה או אפילו להחזרים על שנים עברו.

שטרות

 

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו