מתכון לנודלס מוקפץ בנוסח תאילנדי

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

המטבח התאילנדי הוא מהעשירים והמגוונים בעולם. הוא גם מהמטבחים הטעימים ביותר. עושר של טעמים ומתכונים העושים שימוש בקוקוס, ג'ינג'ר, גלנגל, פפאיה ירוקה, עשב לימון ועוד. השימוש הייחודי בחומרי גלם עתירי ניחוחות וטעמים, שימוש במגוון גדול של ירקות ושאר חומרים מהטבע, הפכו את המטבח התאילנדי לפופולרי ואת חלק ממתכוני המטבח הזה למוכרים ברחבי העולם, אך אין ספק שהמוכר שבהם הוא המתכון למנת נודלס (איטריות) מוקפץ.

המנה התאילנדית המקורית, מאופיינת בגיוון – אפשר להכין אותה עם בקר, או עוף, או טופו, או ירקות, או הכל ביחד. התיבול בין מנה למנה יכול להשתנות מעט, אבל הבסיס נשאר די דומה. אז איך מכינים נודלס בסגנון תאילנדי? לפניכם כמה טיפים להכנה נכונה ומתכון מעולה, שלא תוכלו להפסיק לאכול.

 

8 טיפים להכנת נודלס מוקפץ בנוסח תאילנדי

  1. האטריות – האטריות המשמשות להכנת המנה בתאילנד, הן בדרך כלל אטריות אורז – שקופות ודקיקות. למי שלא אוהב את המרקם שלהן, או לא מוצא בחנויות, אפשר להשתמש כמעט בכל סוג אחר של פסטה, העיקר שזה יהיה סוג שאתם אוהבים. אם בחרתם להשתמש באטריות אורז דקות – לא חייבים לבשל אותן. אפשר להשרות אותן במים עד לריכוך ולהעביר אותן להמשך בישול ברוטב של התבשיל.
  2. הרוטב – רטבים למוקפץ הם מגוונים מאוד, אך הבסיס לכולם הוא דומה: רוטב סויה, ממתיק כלשהו – עדיפות לסילאן, ג'ינג'ר, שום וחומץ. אפשר מהבסיס הזה לשנות ולגוון כטוב עליכם, או בהתאם למה שיש לכם בבית – מחית תמרינדי, רוטב דגים (פיש סוס), מירין, צ'ילי מיובש, או טרי, חמאת בוטנים וכו'. מכיוון שהרוטב צריך לתבל את האטריות וגם את הירקות, הבשר וכל שאר החומרים שתכניסו למנה – חשוב שהוא יהיה עז בטעמים, מעט סמיך ובעל צבע כהה, אך בעיקר חשוב שהוא יהיה לכם טעים.
  3. הירקות – תוכלו לבחור כמעט כל ירק שאתם אוהבים, העיקר שהבישול ישאיר אותו פריך. החל מגזר, בצל וכרוב – הנפוצים מאוד בגרסאות המערביות של התבשיל הזה וכלה בכרובית, עלי תרד, בק צ'ואי, קייל ועוד.  כשמכניסים את הירקות לווק, או למחבת, מתחילים עם הירקות הקשים ואת הירקות הרכים משאירים לסוף.
  4. חיתוך הירקות – הרבה יותר נעים לקבל מנה שהירקות בה חתוכים בצורה אחידה. לכן נסו לחתוך אותם בעוביים ובאורכים דומים. את הגזר עדיף לחתוך בסכין ולא לגרר בפומפייה. החיתוך של הגזר צריך להיות לצורה של שבבים דקיקים וארוכים – אבל לא ארוכים מדי. את הבצל אפשר לחתוך לחצי ואז לפרוסות, כך שמתקבלות בסוף הבישול רצועות בצל ארוכות ודקות וכן הלאה.
  5. מרכיב החלבון במנה – עוף, או טופו – יש לחתוך גם אותם לחתיכות קטנות, אבל לא קטנות מדי. קוביות בגודל של כ-2 ס"מ מכל כיוון יהיו מצוינות. לגבי בקר – החיתוך שלו צריך להיות לרצועות דקות וחשוב לבחור נתח שלא זקוק לשעות ארוכות של בישול ויכול להתבשל מהר. אם בחרתם בעוף – תצטרכו לטגן אותו לפני כל היתר ואז להוציא אותו לצלחת, להמשיך עם הירקות ולהכניס אותו שוב – יחד עם הרוטב. אם אתם מבשלים את המוקפץ עם בקר, או טופו – התחילו עם טיגון שלהם והשאירו אותם במחבת, כשאתם מוסיפים את כל שאר החומרים.
  6. ווק, או לא ווק – כלי הבישול המקובל הוא ווק, אבל ווק צריך אש גבוהה מאוד, שברוב המטבחים הביתיים בישראל פשוט אינה קיימת. לכן גם מחבת גדולה, או סיר נמוך יעשו את העבודה.
  7. הכנות מקדימות – כדי לעבוד בצורה נוחה ומסודרת, חשוב מאוד לחתוך ולהכין את כל המרכיבים לפני תחילת הבישול. אל תדליקו את האש בכלל, עד שכל המרכיבים חתוכים, מסודרים ומוכנים, מחכים לכם על השיש ליד הכיריים. אז אפשר להדליק את האש ולחמם את השמן.
  8. תוספות – מעל המוקפץ אפשר לפזר ביצה מטוגנת – ממש לטגן ביצה מקושקשת ולפזר אותה מעל הכל, או להוסיף שמן שומשום לטעם, בצל ירוק קצוץ, או בוטנים טחונים ועוד.

מתכון לנודלס מוקפץ

ועכשיו למתכון – נודלס עם עוף מוקפץ בנוסח תאילנדי

החומרים הדרושים:

  • חצי קילו פסטה ארוכה – אטריות אורז, או חיטה, או כל סוג אחר שאתם אוהבים.
  • רבע כוס שמן סויה, או קנולה
  • 300 גרם חזה עוף חתוך לקוביות, או רצועות
  • בערך שליש כרוב לבן חתוך לרצועות דקות
  • 2 גזר בינוני חתוך לגפרורים
  • 1 בצל גדול חתוך לחצאים פרוסים
  • 2 בצלים ירוקים חתוכים לטבעות
  • פלפל אדום (גמבה) חתוך לחצאי פרוסים

 

חומרים לרוטב:

רבע כוס רוטב סויה

רבע כוס סילאן

4 כפות חומץ

3 שיני שום כתושות, או כפית אבקת שום

אופציונלי – כפית ג'ינג'ר מגורר

חצי כפית צ'ילי מיובש

 

אופן ההכנה

  • בשלו את הפסטה לפי הוראות היצרן, סננו ושמרו בצד
  • ערבבו את כל חומרי הרוטב בסיר קטן, הביאו לרתיחה וכבו את האש
  • חממו את השמן בסיר, או במחבת הגדול
  • הכניסו את רצועות העוף לטיגון עד להשחמה – שימו לב שרצועות העוף לא יהיו צפופות בסיר, מה שעלול לגרום להן להתבשל בנוזלים במקום להיטגן בשמן
  • הוציאו את העוף והניחו בצד
  • הכניסו את הירקות – התחילו מהבצל והגזר. טגנו ביחד בערך דקה על אש גבוהה
  • הוסיפו את הפלפל וטגנו למשך דקה נוספ
  • הוסיפו את הכרוב, א העוף ואת הרוטב. ערבבו היטב ובשלו למשך כשתי דקות, או עד שהכרוב נראה מספיק מבושל.
  • הוסיפו את האטריות וערבבו היטב
  • הגישו לצלחות ופזרו את הבצל הירוק מעל. בשלב זה אפשר להוסיף גם בוטנים טחונים, ביצה מטוגנת, או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים.

 

תהנו!

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו