מה כרוך בתכנון מטבח תעשייתי מקצועי?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

בתי ספר לבישול ולאפייה שהפכו להיות כה פופולאריים לאחר משבר הקורונה, מסעדות ובתי קפה חדשים שנפתחים או משרדים שלהם מטבח מוסדי משלהם – כל אלה צריכים מטבחים שונים מהמטבחים הרגילים שאנחנו פוגשים בבתים פרטיים. איך עסק חדש שנפתח וזקוק למטבח תעשייתי יכול לדעת מה נדרש ממנו וכיצד הוא עומד בקריטריונים המאוד נוקשים בכל הנוגע לבניית מטבח תעשייתי מקצועי? זו השאלה שאיתה פנינו אל עירית תכנון מערכות מזון וקיבלנו תשובות מפורטות.

 

 במה שונה מטבח תעשייתי ממטבח רגיל?

נתחיל מהדבר הבולט ביותר לעין – בגודל שלו. אם מטבח ביתי קטן, גם המאובזר ביותר, הוא לרוב מקום קטן, מטבח תעשייתי זה שטח רציני ואם מדובר בעסק שמתעסק אך ורק בהכנת מזון (דוגמת מפעל קונדיטוריה) – מדובר בשטח שמוקדש כולו רק למטרה זו – הרי שמדובר במטבח תעשייתי אחד גדול.

בנוסף, המכשירים וכלי העזר שאיתם נעבוד במטבחים תעשייתיים יהיו גדולים ועוצמתיים הרבה מעבר למה שמוכר לנו במטבחים ביתיים.

ופן נשכח את החלק החשוב שהוא מקום אחסון – אם בבתים פרטיים המזווה מספק לנו את כל שטח האחסון שאנחנו צריכים, במטבחים תעשייתיים אנחנו נצטרך חדרים שלמים שיהיו מוקדשים לאחסון חומרי גלם או מוצרים מוכנים.

מטבח תעשייתי מקצועי

 האם עסק חדש יכול לתכנן ולבנות את המטבח התעשייתי שלו בעצמו?

יש סיבה למה קיימות חברות שעוזרות עם תכנון המטבח התעשייתי, האבזור שלו ולא פחות חשוב – עם הוצאת אישורים הנדרשים ע"י משרד הבריאות לשם תפעול מטבח תעשייתי.

משרד הבריאות דורש עמידה בקריטריונים מאוד נוקשים שהוא מציב בתחום המזון (ולא בכדי) וקל מאוד ללכת לאיבוד, לפספס משהו, לא לקבל את האישור הנדרש ולהיאלץ לחזור חלילה על השלבים שאותם העסק כבר עבר.

לתקן טעות – קשה יותר מאשר לא לעשות אותה מלכתחילה.

 

 אז מה בעצם עושה חברה שעוזרת לבנות מבטח תעשייתי בצורה נכונה?

התמיכה של החברה לבניית מטבחים תעשייתיים מתחילה עוד בשלב התכנון של הפרויקט – היא עוזרת לבעל העסק להבין מה בדיוק הוא צריך, לתכנן נכון את השטח ובו זמנית – גם לקחת בחשבון את ההשלכות לטווח הארוך – משהו שרוב בעלי עסקים מתקשים לראות בזמן תכנון המטבח התעשייתי שלהם.

מה הכוונה לטווח ארוך? צמיחת העסק, עלייה ברמת התפוקה והצורך לארגן מקום גדול יותר או להכניס מכשור נוסף שטרם היה במטבח – לכל זה נדרש מקום ולשם כך נדרש תכנון קפדני שלוקח את אופציות ההרחבה העתידית בחשבון.

בנוסף, עזרה בהוצאת אישורים ממשרד הבריאות היא עזרה חשובה מאוד והיא תעזור לבעל העסק לעבור בשלום את המהמורות הצפויות לו בדרך.

ולא נשכח את זה שחברה לתכנון מטבחים תעשייתיים לוקחת על עצמה את המשא ומתן עם הספקים של המכשור הנדרש למטבח ומפקחת בצורה קפדנית ביותר על העבודה הנעשית בעסק.

מטבח תעשייתי מקצועי

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו