האם שווה להשקיע בעולם המסעדנות? פוסט דעה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

השקעה במסעדה היא חלום אותו רבים היו רוצים להגשים. האם ההשקעה מחזירה את עצמה וניתן להרוויח מכך? האם התחביב שלכם כבשלנים יכול להפוך לעסק? על כך במאמר הבא.

 

כולם רוצים לבשל

בעקבות תכניות הריאליטי הרבות שמציפות אותנו, רבים מהאנשים חולמים לפתוח מסעדה כי הם מגלים שהם יודעים לבשל בדיוק כמו הכוכבים שמופיעים בטלוויזיה. הם גם קוצרים מחמאות ממכרים וקרובי משפחה, משקיעים הרבה אנרגיות בבישול ורוכשים מכשירים חדישים שיסייעו להם בכך כמו גריל גז מקצועי ויוקרתי או מעשנת איכותית מתוך מגוון של מעשנות בשרים. מכאן ועד לפתיחת מסעדה הדרך ארוכה ורצופה לא מעט מכשולים.

 

מה צריך כדי לפתוח מסעדה?

השקעה במסעדה כרוכה בראש ובראשונה בכסף. זהו תחום שיכול להצליח או לא להצליח ולכן מהווה סיכון כספי. בין אם מדובר על הלוואה מהבנק ובין אם מדובר במשקיע חיצוני או שותף, אם המסעדה לא תחזיר את ההשקעה הכספית ותפיק רווחים היא לא תצליח. מסעדות מהוות מקור צמיחה כלכלי לעובדים ומקומות בילוי לתושבים ולכן הרשויות המקומיות נוטות לסייע למי שמעוניין לפתוח עסק כזה. ביחד עם זאת מדובר על הוצאות רבות, ממרכיבי המזון, הכלים, הריהוט והעיצוב ועד לתשלום לספקים, לעובדים, ניהול חשבונות, תשלום מיסים, שכר דירה וקבלת אישורים ממשרד הבריאות ומהמועצה הדתית במידה ומדובר במסעדה כשרה. כיום יש בישראל יותר מ-12,000 מסעדות פעילות ש-9% מהן הן מסעדות יוקרה. התחרות גדולה ולכן המרכיב ההישרדותי הוא פרמטר חשוב להצלחה.

 

במה צריך להשקיע?

כדי לפתוח עסק כלכלי מרוויח בכל התחרות שיש בין המסעדות, ראשית, צריך להיות מקורי ולהמציא קונספט או תפריט מיוחד שימשוך לקוחות. שנית, צריך כהשקעה ראשונית חצי מיליון שקל. שלישית, צריך לשאת בכל האישורים של משרד הבריאות, שירותי הכבאות, איכות הסביבה, רישוי לעסק, תכנון ובנייה ועוד. יש לתקצב את החלק השיווקי והפרסומי על מנת להשיג לקוחות, להשקיע בציוד איכותי, תשתיות על פי התקן, אספקת מלאי, עובדים ועוד. זה לא אומר שאי אפשר להצליח ולהגשים את החלום, אך יש לדעת למה נכנסים ולהתייעץ עם מומחים בנושא כדי לדעת אם זה כדאי לכם.

 

האם כדאי להשקיע בעולם המסעדנות?

לפני שעושים צעד כזה צריך לבנות תדמית ולהתנסות כשפים במסעדות אחרות. זוהי עבודה שתחייב אתכם להקדיש זמן רב ולכן ההתנסות חשובה. אם הבישול הוא תחביב כעת ייתכן ותצטרכו להתמקצע וללמוד טבחות באופן מקצועי, אך מעל לכל להתנסות. בזמן הלימודים וההתנסות במסעדות מצליחות, תוכלו לבדוק אם אתם אכן מתאימים לנהל מסעדה משלכם. תוכלו להתנסות בהתנהלות היום יומית, בשיטות עבודה, בחלוקת התקציב ובסיטואציות שאינן רק בישול והוצאת מנות ללקוחות בזמן. בינתיים חסכו כסף כדי להגשים את חלומכם. לסיכום, כדאי להשקיע במסעדה רק אם אתם ממש רוצים את זה ומתנסים בניהול מטבח בכל ההיבטים.

מה צריך כדי לפתוח מסעדה

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו