איך לבשל בנוחות במטבח קטן

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
מתכונים אחרונים
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אתם אוהבים לבשל, לארח ולהתפנק בארוחות שהן מורכבות יותר מהוספת מים ואבקת מרק עוף לאטריות, אבל המטבח שלכם פצפון.

האם אפשר לבשל בנוחות גם במטבח קטן? מסתבר שכן, הנה כמה טיפים לאיך עושים את זה.

 

התארגנות מראש

מטבחים קטנים מאתגרים מאוד את חובבי הבישול, בין השאר בגלל צמצום משטחי העבודה. הפתרון לכך הוא התארגנות מראש. אמנם זה גוזל קצת זמן אך בטווח הרחוק מקל על הבישול וחוסך תסכולים וכעסים העלולים להתעורר בעת בישול בסביבה צפופה. הרשת מלאה בטיפים לחיסכון בזמן ובהכנות לקראת בישול שנראים לעתים כמתאימים לאנשים שלא מתחזקים קריירה, משפחה ותחביבים אך הטריק הוא לקבוע זמן קבוע, למשל: כל יום ראשון בערב הוא "יום השריית קטניות". את הקטניות המושרות ניתן להשרות  במשך הלילה כמה שעות במהלך היום. במטבח קטן נניח את הקערות זו על גבי זו כשבהן קטניות שונות מושרות במים ומכוסות בצלחת הפוכה. לאחר השריה של מספר שעות ניתן לסנן היטב (אפשר לתת להן להתייבש זמן מה על מסננת), לחלק לשקיות ולהכניס להקפאה, כך יש קטניות מוכנות לבישול בהקפאה. בפעם הבאה שבא לכם להכין תבשיל עם קטניות לא תצטרכו להשרות, להמתין, לסנן ולמצוא מקום לקערה ולמסננת אלא תוכלו "לזרוק" שקית כזו לסיר ותו לא.

ניתן להכין מראש ולהקפיא: עשבי תיבול קצוצים (בשקית או במתקן קוביות הקרח יחד עם שמן זית ליצירת "תיבוליות"), בצל או שום קצוצים, כיסוני בצק עם בשר, קובות שניתן לזרוק במקרה הצורך ישירות למרק וכו'.

 

העברת פעולות למקומות אחרים בבית

לעתים ישנו צורך במשטח פעילות גדול יחסית, שאינו בנמצא בדירות בעלות מטבח קטן ובדיוק כאן נכנסת היצירתיות: מייבש הכלים המוכר, שנח לרוב על השיש, יכול לעבור למרפסת השירות, להיות מונח על מגבת מעל המיקרוגל (לא כשהוא עובד, כמובן) או להישען על סורגי החלון, הפעלת מיקסר או בלנדר שלא ניתן להפעיל על משטח שיש קטן ניתנת להעברה לשולחן פינת האוכל וחיתוך כמות גדולה של ירקות יכולה להיעשות גם בסלון. החיסרון: יש עוד חלק בבית לנקות לפני שהאורחים מגיעים. היתרון: לא נפלה כוס בדיוק כשהסתובבתם לתפוס את הקערה שהחליקה כשניסיתם לשטוף את הכף…

 

ארגון נגיש של המטבח

במטבחים קטנים הארונות יהיו לרוב צפופים יותר ולכן כדאי לארגן את המטבח מראש ככזה שקל לעבוד בו: מכסי סירים יכולים לעמוד על מתלים הצמודים לדלתות הארון מבפנים, ניתן להדביק ווים בחלקם הפנימי של הארון או הדלת, לתלות ווי תלייה בחלקו החיצוני התחתון של הארון העליון על מנת לתלות עליהם את כלי הששת/ מחבתות קטנות, לרכוש מתקן לנייר סופג/ לתליית ספלים לשתיה חמה הנתלה על המדף התחתון בארון העליון ובכך לחסוך איזור אחסון נוסף. כמו כן כדאי לארגן את הארונות כך שהכלים בהם משתמשים יותר יהיו בחלקו הקדמי של הארון והכלים הגדולים שבהם משתמשים פחות יהיו בחלק האחורי.

 

שיש

מתכונים נוספים
שאולי תאהבו